Desatero úspěšné prezentace ubytování

Provedli jsme analýzu 40 ubytovacích zařízení inzerujících na SvětUbytování.cz – 20 s největším a 20 s nejmenším počtem poptávek za poslední půlrok. Na základě této analýzy jsme určili některé společné znaky úspěšných i neúspěšných prezentací. V tomto článku se zaměříme na znaky, které lze ovlivnit kvalitou prezentace. Následující tipy jsou doplněny našimi komentáři a doporučeními.

Fotografie

1. Kvalita fotografií

Prezentace ubytování tvoří jediný vizuální kontakt mezi návštěvníkem stránek - potencionálním hostem - a ubytovacím zařízením. Nikdo nechce nakupovat zajíce v pytli, proto jsou kvalita a popisky fotografií rozhodující. Kvalita fotografií je důležitá. Fotografie nesmí vypadat, jako kdyby byly pořízeny pionýrem digitální fotografie. Žívé barvy jsou veselejší. Další zdroje informací o vlivu fotografií na konverze: zde

2. Hlavní fotografie objektu

Hlavní fotografie objektu je zobrazena i v seznamu objektů. Slouží k vytvoření prvotní představy uživatele o ubytovacím zařízení. Její rozměr je malý, proto je vhodné volit takový obrázek, z kterého je na první pohled zřejmé o co se jedná. Žádné detaily uživatel neuvidí. Většina ubytovatelů volí fotografii celého objektu. Volba výrazné hlavní fotografie je zvláště důležitá v konkurenčních lokalitách s mnoha ubytováními – Praha, Třeboň nebo Český Krumlov.

3. Fotografie okolí objektu

Slouží k vytvoření prvotní představy o prostředí, do kterého je objekt zasazen a kde budou návštěvníci nějakou dobu pobývat. Památky a zajímavosti také patří do fotogalerie.

4. Množství fotografií v galerii

Velké množství fotografií v galerii nemá smysl, protože návštěvník je zřídka prokliká. Více pohledů na stejnou věc z tohoto důvodu nelze doporučit.


Popisky

5. Popisky fotografií – přehlížené, ale důležité

Popisky fotografií jsou skvělé k dodatečnému popisu fotografií – např. o jaký typ pokoje se jedná? je to pohled ze dvora nebo z ulice? jaká památka je na obrázku?

6. Stručnost popisů

Vítězí stručný a věcný popis.

7. Popis ubytování

Vhodné je zmínit všechny detaily popisu pokojů tak, aby si host mohl představit, kde a jak bude bydlet, zvláště když objednává ubytování pro početnější skupinu. Jsou-li pokoje navíc pojmenované, může host najít obrázky konkrétních pokojů podle popisků obrázků.

8. Popis okolí

Popis okolí dobře poslouží k nálákání návštěvníků do dané lokality. Je vhodné zmínit nejen turistické zajímavosti, ale i restaurace, kavárny a možnosti sportovního a kulturního vyžití v blízkosti ubytování včetně udání přibližné vzdálenosti.


Ostatní

9. Vybavení

Vyplněný seznam vybavení je vhodný k získání dalších návštěvníků, kteří použijí filtraci v seznamu ubytování. Dále poskytuje rychlý přehled o ubytovacím zařízení. Návštěvník  si může vytvořit přehled o ubytování ještě předtím, než se začte do textů.

10. Informace o ceně

Rozšířené vysvětlení ceny ubytování ušetří minimálně jeden dotaz návštěvníka. Z popisu ceny by měla být zřejmá celková cena ubytování v dané sezóně pro celou skupinu osob.


Štítky